15. duben 2021
Mailocator Events
Pomocí událostí můžete chytře řídit sled kampaní v celém workflow scénáře a zobrazovat mnohem relevantnější a přesně cílený obsah v reálném čase.
Co jsou eventy?
Eventy jsou identifikátory událostí, které popisují chování uživatele - například hodnotu košíku nebo jakýkoli stav uživatele během obchodního procesu.
Události je možné vytvářet, přiřazovat k nim hodnoty, tyto hodnoty měnit nebo události odstranit.
Na základě existence nebo hodnot událostí či jejich kombinací můžete:
spouštět nebo naopak blokovat jakékoli kampaně
vypínat kampaně
vytvářet nové události
mazat již neplatné události
Díky Eventům například můžete spustit kampaň ve chvíli, kdy hodnota zboží v košíku je vyšší než vámi stanovený limit (ukážeme si níže).
Události je možné vytvářet, přiřazovat k nim hodnoty, tyto hodnoty měnit nebo události odstranit.
Na základě existence nebo hodnot událostí či jejich kombinací můžete:
spouštět nebo naopak blokovat jakékoli kampaně
vypínat kampaně
vytvářet nové události
mazat již neplatné události
Díky Eventům například můžete spustit kampaň ve chvíli, kdy hodnota zboží v košíku je vyšší než vámi stanovený limit (ukážeme si níže).
Správa eventů
Eventy můžete spravovat jednoduchým voláním JavaScriptu, a to buď přímo ve svých stránkách nebo například pomocí GTM (Google Tag Manager) například po změně hodnot v
dataLayeru
.Vytvoření eventu
Vytvoření eventu bez definované hodnoty přiřadí eventu automaticky logickou hodnotu
Vytvoření eventu s definovanou hodnotou:
Vytvoření eventu pomocí akce:
true
:mailocator.event.push('event_name')
Vytvoření eventu s definovanou hodnotou:
mailocator.event.push('total_price:5')
Vytvoření eventu pomocí akce:
mailocator.action.do('+total_price:5')
Update eventu
Změní hodnotu, pokud existuje, nebo nastaví nový event s požadovanou hodnotou
Zvýší hodnotu eventu o 1, pokud je stávající hodnota číslo:
Sníží hodnotu eventu o 1, pokud je stávající hodnota číslo:
Update eventu pomocí akce:
mailocator.event.push('total_price:99')
Zvýší hodnotu eventu o 1, pokud je stávající hodnota číslo:
mailocator.event.push('items-count:+')
Sníží hodnotu eventu o 1, pokud je stávající hodnota číslo:
mailocator.event.push('items-count:-')
Update eventu pomocí akce:
mailocator.action.do('+total_price:99')
Odstranění eventu
mailocator.event.pull('event_name')
Odstranění eventu pomocí akce:
mailocator.action.do('-total_price')
Vrácení hodnoty eventu
mailocator.event.get('event_name')
Například:
console.log( mailocator.event.get('total_price') )
vrátí
> 99
Vypsání všech eventů a jejich hodnot na konzoli prohlížeče
mailocator.event.all()
Odstranění všech eventů
mailocator.event.clear()
Případová studie:
Spuštění kampaně na základě obsahu a hodnoty košíku
Spuštění kampaně, pokud uživatel má v košíku alespoň dvě položky v celkové hodnotě přesahující 99 EUR
Přejděte do Scénářů
Klikněte u požadované kampaně na tlačítko Nastavení
Nastavte Spuštění kampaně pomocí eventů
Klikněte u požadované kampaně na tlačítko Nastavení
Nastavte Spuštění kampaně pomocí eventů
Pozor, všechna ostatní nastavení (například omezení denní doby nebo lokality) budou na kampaň aplikována nezávisle na eventech
Klikněte u požadované kampaně na tlačítko Správa událostí
Nastavte požadované parametry pro spouštění kampaně
Nastavte požadované parametry pro spouštění kampaně
V tomto případě jsme nastavili event
total-price
a items-count
na požadované hodnoty s podmínkou, která musí být splněná pro spuštění kampaněTakto nastavená kampaň bude spuštěna okamžitě ve chvíli, kdy dojde k nastavení potřebných eventů:
mailocator.event.push('total_price:100')
nastaví celkovou cenu v košíkumailocator.event.push('items_count:1')
nastaví první položkumailocator.event.push('items_count:+')
zvýší počet položek o jednuProtože je splněna podmínka pro total_price (musí být vyšší než 99) a současně items_count se rovná 2, dojde ke spuštění kampaně.
Vytvoření nové události na základě splněných podmínek z předcházejících událostí
V Mailocatoru tak můžete vytvářet nové události, které vám pomohou chytře řídit sled kampaní v celém workflow scénáře. Uživatel tak dostane mnohem relevantnější a přesně cílený obsah.
Jaké jsou nejčastěji modely cílení na základě událostí?
doporučení produktů v nákupním procesuzobrazení marketingových motivátorů v nákupním procesu v závislosti na hodnotě a/nebo obsahu košíku
zobrazení produktů s ohledem na historii uživatele
nabídka doposud nepřečteného obsahu v souvislosti s aktuálním obsahem
obohacení získaného kontaktu
Příklad nastavení podmínky podle splněné události:
Následující jednoduchá konfigurace zajistí, že po splnění podmínky, kdy hodnota přesáhne určitou hodnotu (99), označíme uživatele jako hodnotného a dojde tak k vytvoření nové události -
valuable_user
.Tuto událost můžeme následně použít pro spuštění kampaní (výhody, doprava zdarma...) určené takto označeným zákazníkům.
Testování událostí v Laboratoři
V Laboratoři nyní najdete nový dialog pro dynamickou správu událostí.
Můžete tak snadno simulovat stavy událostí a detailně prověřit workflow scénáře.
ve Scénáři spusťte Laboratoř
vlevo dole klikněte na ikonu Events a získáte aktuální seznam právě používaných událostí
nyní můžete nastavit události do požadované konfigurace pro spuštění kampaně
Můžete tak snadno simulovat stavy událostí a detailně prověřit workflow scénáře.
ve Scénáři spusťte Laboratoř
vlevo dole klikněte na ikonu Events a získáte aktuální seznam právě používaných událostí
nyní můžete nastavit události do požadované konfigurace pro spuštění kampaně