Mailocator
menu

29. září 2022

Práce s dataLayer v Mailocatoru

Podmíněné spuštění kampaní Mailocatoru na základě datové vrstvy dataLayer

 

Co je to dataLayer

dataLayer je proměnná (objekt) javascriptu určená k zaznamenávání historie událostí (navštívené stránky, nákupy, ...) a jejich předávání do GTM (Google Tag Manageru). Kromě GTM může s těmito daty pracovat jakákoli aplikace včetně Mailocatoru s cílem personalizovat a celkově zlepšit uživatelskou zkušenost s vašimi stránkami.




Jak zjistím, zda moje stránky používají dataLayer?

otevřete své stránky, v prohlížeči otevřete Konzoli javascriptu (v Chrome ctrl-alt-C) a napište dataLayer
pokud uvidíte výpis podobný následující obrazovce, máte na svých stránkách dataLayer zapnutý a můžete jeho data zpracovávat v Mailocatoru



Zobrazení kampaně na konkrétním typu stránky

Případová studie: Zobrazení kampaně pouze na stránkách s libovolným produktem.

Ve standardní implementaci dataLayer obsahuje objekt page s vlastností type a hodnotami category, product, article a další.
Pokud chceme zobrazit kampaň pouze na produktových stránkách, starší nastavit podmínku pro typ product.

Otevřete editor filtrů pro kampaň, kde si přejete podmínku nastavit:


Nastavte filtr dataLayeru podle potřeby:


podmínky můžete libovolně kombinovat a přidávat další, v závislosti na bohatosti obsahu datové vrstvy
pokud dataLayer obsahuje více objektů stejného typu, použije se vždy ten naposledy vytvořený - tedy aktuální
platný zápis podmínky začíná názvem objektu, například page.
podmínka se projeví okamžitě po uložení

neplatné hodnoty: dataLayer.page.type, dataLayer[12].page.type, nebo vlastnosti bez objektu type apod.


POMOHL VÁM TENTO ČLÁNEK?

  

Společnost Mailnatives, s.r.o. s IČO 07891768 je vedená u Krajského soudu v Hradci Králové pod spisovou značkou C 43368